Program „Bezpečná škola“ je zajišťován s využitím následujících INDIKÁTORŮ: - Realizační tým zahrnující pracovníky školy (pedagogy, technické pracovníky), žáky a rodiče. V čele realizačního týmu, jehož činnost je založena na partnerství a vzájemné spolupráci, stojí ředitel školy a jmenovaný člen Rady školy. Realizační tým je zodpovědný za přípravu, realizaci i evaluaci programu Bezpečná škola.
- Strategie bezpečné školy, která je zpracována realizačním týmem ve spolupráci vedení školy, Rady školy a komunitní radou bezpečné komunity
- Školní program Bezpečná škola je dlouhodobý, trvající a činný program, který vychází ze zvolené strategie a svými aktivitami směřuje k zajištění bezpečí pro všechny žáky školy.
- Zaměřuje se na rizikové skupiny a ty složky prostředí, které jsou identifikovány z hlediska bezpečí jako specificky rizikové.
- Programy dokumentující frekvenci a příčiny úrazů, jak neúmyslných, tak úmyslných (násilné a sebepoškozující).
- Evaluace
- průběhu programu, sledování přípravy a realizace programu a průběžné vyhodnocování jeho účinnosti
- výsledků programu po určitých etapách jeho realizace - (stanovení proměnných a indikátorů, které budou měřeny a poslouží k posouzení jeho efektivity)
- Budoucí spoluúčast v síti bezpečných škol na úrovni komunitní, národní a mezinárodní.
Tyto indikátory byly vytvořeny mezinárodním hnutím „Bezpečné komunity“ s cílem udělat svět lepším a bezpečnějším místem pro život, práci a hry.
KRITERIA pro jednotlivé indikátory programu Bezpečná škola jsou rozpracována do 7 oblastí působení školní komunity. Kritéria navrhují konkrétní opatření ve všech sedmi oblastech. Členové týmu bezpečné školy si sami vyberou, které oblasti by chtěli sledovat a případně zlepšit, sami si vyhodnocují výsledky svých opatření a následně mohou srovnat své výsledky s jinými bezpečnými školami.
Indikátory a kriteria Bezpečných škol jako soubory ke stažení: |
|